De wereld om ons heen verandert voortdurend. Politieke spanningen, een langdurige periode van forse inflatie, de oorlog in Oekraïne en de bredere geopolitieke spanningen, de impact van de Amerikaanse presidentsverkiezingen en de toenemende invloed van grote techbedrijven zoals Google, Meta en OpenAI hebben een enorme impact op de hedendaagse economie.
Ook dichter bij huis blijven uitdagingen bestaan. De politiek debatteert rustig door, de stikstofdiscussie blijft een belangrijk thema en de mechanisatiesector heeft een moeizaam 2024 achter de rug door stijgende personeelskosten en een sterk gekrompen afzet van landbouwmachines. Gelukkig lijkt bij het laatste punt het dieptepunt bereikt en kijken we voorzichtig vooruit naar herstel.
Sterke merken maken het verschil
Gezien al deze externe factoren, waar we slechts beperkte invloed op hebben, is het belangrijk om te focussen op wat we wél kunnen doen. Als marketeer hebben we misschien een marginale impact in Den Haag, maar binnen onze eigen organisatie kunnen we wel actief aan de slag.
In een wereld waarin digitale transformatie centraal staat, kunstmatige intelligentie in snel tempo aan terrein wint en de strijd om aandacht toenemen, zoeken mensen uiteindelijk naar authenticiteit en uniciteit. Merken met een duidelijke purpose en positionering blijven relevant, terwijl anderen verdrinken in het lawaai van de grote techbedrijven. Daarom is het essentieel om nu, naast de gebruikelijke executie van bestaande marketingactiviteiten, na te denken over de inspanningen die morgen nodig zijn om top-of-mind te blijven bij jouw doelgroep. Het zijn immers de sterke merken die op lange termijn overleven.
Bouw aan een sterk merk
Het AgriMedia Kenniscafé, met als thema “Bouw aan een sterk merk”, biedt concrete handvatten om hierbij te helpen. Na de succesvolle eerste editie op 30 januari, waar ruim 40 marketeers uit de sector bijeenkwamen, organiseren we opnieuw een inspirerend kenniscafé. Vier toonaangevende sprekers delen hun expertise over het bouwen van sterke merken:



- Ingmar de Lange, auteur van het Beste Marketingboek van 2022 Sterk Digitaal Merk en veelgevraagd spreker op Digital Marketing Live en Emerce Eday, laat zien hoe digitale technieken het bouwen van merken hebben veranderd en welke valkuilen je moet vermijden.
- Manon Kwekkeboom, crossmedia designer bij AgriMedia, neemt je mee in het proces van de ontwikkeling van een visuele merkidentiteit en geeft praktische tips om de samenwerking tussen marketeers en vormgevers te optimaliseren.
- Miranda Lueb, verantwoordelijk voor marketing, communicatie en events bij GIJS (Gelre IJsselstreek BV) en Lisa Nijen Es, verantwoordelijk voor de vormgeving van alle uitingen, delen hun ervaringen over hoe ze met een doordachte aanpak het merk hebben gepositioneerd, geiten- en melkveehouders effectief bereiken en een duurzame relatie met hen opbouwen en onderhouden.
Praktische informatie
Het AgriMedia Kenniscafé vindt plaats op donderdag 22 mei 2025, van 10.30 uur tot 12.30 uur, in de studio- en eventhal van Aeres Tech Productions, Zandlaan 29 te Ede.



Aansluitend aan het AgriMedia Kenniscafé zijn alle deelnemers van harte welkom op het Zomertour Festival. Op het Zomertour Festival word je, net als de abonnees van AgriMedia, geïnspireerd door verhalen van experts in de akkerbouw, melkveehouderij en groene sector en geniet je van de foodtrucks, entertainment en muziek.


Het AgriMedia Kenniscafé wordt georganiseerd voor directeuren, marketing-, product- en salesmanagers, marketeers en accountmanagers die werkzaam zijn bij toeleveranciers in de landbouw- en groene sector én een relatie hebben met AgriMedia en/of Aeres Tech. Meld je nu aan en mis het tweede AgriMedia Kenniscafé van 2025 niet!